گذر از طراحی پیشرانه جلو و استفاده از طراحی پیشرانه وسط میتواند یکی از تاریخیترین تغییرات صورت گرفته در شورولت کوروت افسانهای باشد. البته این حرکت اصلاً آسان نبوده است. شورولت این پروژه را با قرار دادن پیشرانه کوروت در پیکاپ هولدن شروع کرد. به نظر میرسد چنین تصمیم مهمی جواب داده و کوروت C8 بسیار پیشرفتهتر از نسل پیشین بوده و محبوبیت آن نیز خیلی زیاد میباشد ، کامارو

اما به نظر میرسد دیگر خودروی اسپورت و پیشرانه وسطی که قرار است در آمریکا تولید شود محصول فورد یا فیات-کرایسلر نخواهد بود بلکه این بار نیز شورولت دست به کار خواهد شد. این خودروساز آمریکایی اعلام کرده کامارو ۲۰۲۳ جدید از طراحی پیشرانه وسط استفاده خواهد کرد.

این هم یک تصمیم سرنوشتساز دیگر برای شورولت است زیر این برند نیز مشابه فراری و لامبورگینی دو خودروی اسپورت پیشرانه وسط در سبد محصولات خود خواهد داشت. هنوز جزئیات چندانی از کامارو ۲۰۲۳ منتشر نشده اما میتوانیم تصور کنیم که کامارو چه ویژگیهایی خواهد داشت. واضح است که اضافه شدن یک خودروی پیشرانه وسط دیگر به سبد محصولات شورولت تأثیری در جایگاه آن نخواهد داشت و کامارو همچنان از نظر پرفورمنس یک پله پایینتر از کوروت خواهد بود.

اما اتخاذ این تصمیم چه تأثیری در سرنوشت پیشرانه ۸ سیلندر کامارو خواهد داشت؟ خب اگر هر دو خودرو از همان پیشرانه ۸ سیلندر LT2 با قدرت ۴۹۰ اسب بخار استفاده کنند مطمئن نیستیم که چرا افراد باید کوروت را با قیمت بیشتر بخرند. این امر منجر میشود حدس بزنیم شورولت احتمالاً از پیشرانههای کمحجمتر برای کامارو استفاده کرده و تنها نسخههای ۴ و ۶ سیلندر توربو و حتی مدلی هیبریدی را تولید کند.

طرفداران خودروهای عضلانی شاید از عدم عرضه پیشرانه ۸ سیلندر در کامارو ناراحت شوند اما شایعات زیادی درباره تولید نسخه تمام الکتریکی این خودرو در سال ۲۰۲۳ وجود دارد و ما احساس میکنیم نسخه پیشرانه وسط این خودرو گزینه جذابتری خواهد بود. کامارو احتمالاً کوچکتر و سبکتر از کوروت خواهد بود و برخلاف برادر بزرگتر حتی میتواند با گیربکس دستی نیز تولید شود.