قالب وردپرس بیتستان پرنده فناوری
خانه / شبکه های اجتماعی / شبکه‌ی اجتماعی شاد پلتفرم اختصاصی دانش‌آموزان دوره‌ی ابتدایی شروع به کار کرد
شبکه‌ی اجتماعی شاد
شبکه‌ی اجتماعی شاد

شبکه‌ی اجتماعی شاد پلتفرم اختصاصی دانش‌آموزان دوره‌ی ابتدایی شروع به کار کرد

وزارت آموزش و پرورش با انتشار اطلاعیه‌ای از بهره‌برداری پلتفرم اختصاصی آموزش و پرورش به‌نام شبکه‌ی اجتماعی شاد برای دانش‌آموزان دوره‌ی ابتدایی خبر داد.

مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی، وزارت آموزش و پرورش با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد شبکه‌ی اجتماعی دانش‌آموزان به‌نام «شاد» آغاز به کار کرد. شبکه‌ی اجتماعی شاد قرار بود از هفته‌ی گذشته فعالیت خود را آغاز کند، اما این موضوع به دلیل کسب اطمینان از امن بودن بستر ارتباطی شبکه به تعویق افتاد تا ابعاد فنی آن در فرصت بیشتری بررسی شود. حال به‌نظر می‌رسد با همکاری دانشگاه صنعتی شریف امنیت شبکه‌ی اجتماعی شاد تضمین شده است و معلمان و دانش‌آموزان می‌توانند از آن استفاده کنند.

پلتفرم اختصاصی آموزش و پرورش به‌نام SHADAP با همکاری وزارت ارتباطات، دبیرخانه‌ی شورای عالی فضای مجازی، دانشگاه صنعتی شریف و تلاش تیم فنی، اجرایی و حقوقی با مالکیت و مدیریت وزارت آموزش و پرورش مورد بهره‌برداری قرار گرفته است. همچنین ورود مدیران، معلمان و دانش‌آموزان دوره‌ی ابتدایی از ۲۱ فروردین‌ماه آغاز شده است و تا اواسط هفته‌ی آینده ادامه خواهد داشت.

طبق اطلاعیه‌ی وزارت آموزش و پرورش، مدیران، معلمان و دانش آموزان دوره‌ی ابتدایی، می‌توانند اپلیکیشن شاد را با مراجعه به آدرس ‏Shaddl.medu.ir دریافت و نصب کنند. همچنین زمان و نحوه‌ی ورود و بهره‌برداری مدارس متوسطه، توسط معاونت آموزش متوسطه اعلام خواهد شد.

پیش‌تر گفته شده بود شبکه‌ی اجتماعی شاد با همکاری پنج پیام‌رسان سروش، روبیکا، بله، گپ و آی‌گپ راه‌اندازی شده و پیام‌رسان منتخب مدرسه ازطریق مدیر یا معلم اطلاع‌رسانی می‌شود؛ اما در اطلاعیه‌ی جدید آموزش و پرورش صحبتی از این پیام‌رسان‌ها به میان نیامده و تنها پلتفرم اختصاصی آموزش و پرورش به‌نام SHADAP معرفی شده است.

علیمراد کرمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر در رابطه با راه‌اندازی شبکه‌ی اجتماعی شاد گفت که بعد از شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس، آموزش و پرورش به فکر راه‌اندازی شبکه‌ی اجتماعی دانش‌آموزی افتاد تا با مشارکت پیام‌رسان‌های داخلی دارای مجوز فعالیت از شورای عالی فضای مجازی، جریان یادگیری دانش‌آموزان را ادامه دهد. به‌گفته‌ی او وزارت آموزش و پرورش پنج شرط را برای همکاری با پیام‌رسان‌های داخلی مطرح کرده بود:

  • ایجاد محیطی اختصاصی و ایمن برای حضور معلمان و دانش‌آموزان
  • امضای گواهی سطح خدمات فنی (SLA) مورد نظر آموزش و پرورش
  • ارائه‌ی اسناد معتبر بانکی برای ضمانت تعهدات خدمات و جرائم تأخیر یا قصور در ارائه‌ی خدمات
  • دادن اجازه‌ی تست‌های فنی و اجرایی مختلف به تیم فنی وزارت
  • جلوگیری از انتشار مطالب مجرمانه، مبتذل یا نامناسب و جلوگیری از تبلیغات

ضرورت برقراری ارتباط سریع میان معلم و دانش‌آموز در محیطی مطمئن، ارائه‌ی آموزش و همچنین طولانی شدن فرایند کسب اطمینان از تأمین پیش شرط‌های اعلام شده برای همکاری با پیام‌رسان‌ها دست به دست هم داد تا ایجاد محیط اختصاصی، با مدیریت و مالکیت وزارت آموزش وپرورش در دستور کار قرار بگیرد؛ درنتیجه با هماهنگی اپراتور اول و تلاش متخصصان، پلتفرم اختصاصی آموزش و پرورش با نام جدید و اختصاری شاد (شبکه‌ی آموزش دانش‌آموزی) ایجاد شد.

به‌گفته‌ی مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر شبکه‌ی اجتماعی شاد بزرگ‌ترین فرصت توسعه‌ی یادگیری‌های الکترونیکی است. این شبکه‌ی اجتماعی به تقویت عدالت آموزشی کمک می‌کند و دارای پنج خصوصیت زیر است:

  • وزارت آموزش و پرورش مالک این شبکه است و به همین دلیل امنیت آن از جنبه‌های اخلاقی، حفظ داده‌ها، اطلاعات و محتواهای تولید شده به نسبت سایر پیام‌رسان‌ها بالاتر است.
  • نسبت به شبکه‌های اجتماعی خارجی ارزان‌تر است با اینکه کیفیت آن در سرعت نقل‌وانتقال داده‌ها با شبکه‌های اجتماعی خارجی برابر است.
  • اپراتور اول پایداری و پشتیبانی شبکه را به مدت ۱۵ سال به‌طور رایگان تضمین می‌کند.
  • این شبکه قابلیت اتصال نامحدود نرم‌افزارهای کاربردی دیگری که توسط آموزش و پرورش یا بخش خصوصی تولید می‌شود را دارد.
  • حفاظت از اطلاعات معلمان و دانش‌آموزان و تأمین امنیت اطلاعات توسط تیم فنی دانشگاه شریف تضمین می‌شود.

مهرزاد حمیدی، معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش امروز در برنامه «صبح و نشاط» شبکه سه سیما گفت در حال حاضر ۸۵ درصد محتوای دروس آموزش داده شده و حتی اگر روند تعطیلی‌ها ادامه پیدا کرد، آمادگی داریم که سال تحصیلی را به اتمام اعلام کرده، امتحانات را برگزار کنیم و در نیمه اول شهریور و ۱۵ شهریور دوباره مدارس را بازگشایی و ۱۰ درصد دیگر را جبران کنیم.

به‌گفته‌ی حمیدی، بیش از ۹۰ درصد دانش‌آموزان به آموزش‌های تلویزیونی و اینترنتی دسترسی دارند و مابقی که این دسترستی را ندارند، راهنمای تعلیماتی با بسته‌های آموزشی دریافت می‌کنند.

درباره ی ali masoudi

برای یادگیری شروع به کلیک کردن کردم و این داستان هنوز هم ادامه و کلیک ها یکی پس از دیگری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

( کسب امتیاز )