اندی پالمر مدیر اجرایی این شرکت میگوید به دنبال تبدیل کردن این خودروساز به “فراری بریتانیا” است.

استون مارتین دوران سختی را پشت سر میگذراند اما چندین بار با تزریق سرمایه میلیارد کانادایی لاورنس استرول نفسی تازه کرده است. استون مارتین با هدایتهای استرول راه خود را عوض کرده و اولویتهایش نیز تغییر کرده است. این برند میخواهد خودروهای کمتری بسازد اما خب سوددهی بالاتری داشته باشد.

پالمر به اتوکار گفته است:
لاورنس چند سال پیش وارد کننده خودروهای فراری به کانادا بوده و بنابراین مدل فراری را به خوبی میشناسد. ما انتظار داریم در آینده خودروهای اسپورت کمتری بسازیم اما هرکدام از آنها سوددهی خوبی داشته باشند. ما سال پیش ۵۸۰۰ دستگاه خودروی اسپورت ساختیم و تعداد آنها در سال ۲۰۲۰ کمتر خواهند شد.
این مدیر ارشد اضافه کرده است:
ما باید سخت کار کرده و هر آنچه را که میتوانیم تغییر دهیم. زمان آن رسیده که به فراری بریتانیا تبدیل شده و از مصرفکنندگان بخواهیم هر خودرو را بهصورت شخصی سفارش داده و منتظر تولید آن بمانند. BX قبلاً چنین چیزی را نشان داده است. ما این خودروها را فقط برای خردهفروشی میسازیم و پیشفروش سال ۲۰۲۰ ما کاملاً پر شده است.
اولویت اصلی استون مارتین در سال جاری شامل توازن در عرضه و تقاضا و بازگرداندن خودروهای تولیدی به سفارش میباشد. این برند همچنین باید از تولید و تحویل DBX نیز مطمئن شود. در ادامه نیز برنامههای الکتریکی و بازگشت برند لاگوندا جزو اقدامات استون مارتین خواهد بود. این خودروساز معتقد است باید طیفی از سوپرکارها و هایپرکارها را تولید کند.
پالمر میافزاید:
ما باید خودرویی پیشرانه وسط تولید کنیم… امسال والکری، سال ۲۰۲۲ والهالا و سال ۲۰۲۳ ونکوئیش. ما باید قوای محرکه ۶ سیلندر ۳ لیتری هیبریدی و پلاگین هیبریدی را در کل محصولات به کار ببریم.
این قوای محرکه جدید تا چند سال دیگر در محصولاتمان وجود خواهد داشت و پروژه لاگوندا نیز پس از سال ۲۰۲۴ بازخواهد گشت.